2010. december 26., vasárnap

Szia Brigi!
Ez volt a legjobb videód eddig, örülök, hogy így gondolkozol,és tényleg terjeszd ezeket a gondolatokat!:-)
Szerintem sem az számít, hogy kinek mennyi/milyen sminkje van. Egy szép, natúr smink viszont óriásit tud dobni akárki arcán.
Azt nem értem, hogy a legtöbb beauty-vloggernek (gurunak) miért van meg az egész MAC kollekció, 20féle szempillaspirál, 10féle alapozó, stb.? Erre tudod a választ? :-) Vagy azért lehet, mert elragadta őket a hév, és hogy tudják mutogatni a videóikban?
puszi

örülök, hogy valaki kimondta ezt nyilvánosan! :) Van pl egy olyan lány, aki teli van pénzzel, a legmárkásabb sminkcuccokat veszi meg, állandóan "ki van készítve", szóval a külseje kifogástalan, de nem látok benne semmi szépet... jól néz ki-jól néz ki, de valami hiányzik... :)

Sziasztok!

Bemásoltam a két kommentet, amire reagálni szeretnék, anibaabaa és TheDinamano utólagos engedelmével, remélem nem gond lányok!

Ahogy észrevettem, két lényeges kérdés merült fel a kommentek alapján. Az egyik a természetes szépséget eltakaró, mindig legtrendibb, legmenőbb és legirigylésreméltóbb sminkcuccok halmozott használata, a másik pedig ezen tárgyaknak szinte mániákus megszállottsággal való gyűjtése.

Nos, azt hiszem, aki megnézett már YouTube-on néhány „room tour” vagy „my makeup collection” témájú vidit, érti miről beszélek, amikor elmesélem nektek, hogy én bizony kerültem már agyérgörcsközeli állapotba és sikítottam fel hangosan, miközben egy (álalában) amerikai leányzó a hetedik Chanel pirosítót, a nyolcadik Urban Decay Primer Potiont, kilencedik Guerlain palettát és tizedik ugyanolyan MAC 217-es ecsetét veszi elő, hogy csodálja ám meg mindenki, neki mi mindene van. Rögtön ki is térnék egy zárójelre, miszerint gonoszság nem, de be kell vallanom, irigység az van bennem bőven. Mert ha jobban megnézzük, maguk a sminkmennyország-tulajdonosok igazán szerethető, cukorborsó lányok, akik végsősoron segítenek a gazdasági válságok során termelt felesleget elfogyasztani...
Szóljatok rám, már megint cinikus vagyok!
Tehát, visszatérve a tárgyilagosság talajára: lányok-fiúk, el kell fogadnunk, hogy olyan társadalomban élünk, ahol bizonyos emberek megengedhetnek olyasmiket maguknak, amiket a többi átlagos földi halandó nem, és ez sajnos évezredes divat, nem hiszem, hogy 2011-ben változni fog. Viszont, ami változhat, az az értékrend.
Ha valakinek igenis az a szenvedélye, hogy 10 bőröndöt megtölt szépségápolási termékekkel, mert ez őt boldoggá teszi, ámen. Aminek pedig a világ kevésbé szerencsés felén élőknek örülnie kéne: például a YouTube segítségével ezt meg is tudják mutatni, ti pedig meg tudjátok nézni. Ennek két borzasztóan előnyös oldala is van. Sőt, inkább három. Először is megtanuljátok kezelni az „énisilyetakarok nemhiszemel nekihonnanvanennyi” érzést, másodszor, immár viccet félretéve, láthattok, kvázi kipróbálhattok olyan dolgokat, amelyekhez például az itthoni Douglasben nem biztos, hogy hozzájuttok. Támpontot kaphattok abban, hogy az adott termék valóban megéri-e az árát egy színes-szagos videón keresztül úgy, hogy még a feneketeket sem kell megemelnetek. A boltba pedig már céltudatos határozottsággal léphettek be annak biztos tudatában, hogy az a nyavajás MAC alapozó, amire 2 hónap babysitterkedés után gyűlt össze a pénz, igenis azt fogja művelni a babapofitokkal, amit ti szeretnétek, hogy műveljen vele.
A harmadik baromi pozitív hozadéka a szemtelen mennyiségű smink birtokosainak az, hogy általuk, nekik köszönhetően megláthattok magatok előtt egy célt. És itt hadd valljam be, egy kicsit magamról fogok írni. Megláthattok például, ahogy kezdetben én is tettem, valami ilyen jellegűt: „nekem akkor is lesz ennyi MAC palettám és megveszem az összes Chanel limited edition kollekciót ami a világon létezik, ha kell inkább nem eszek pamparamparam”. De aztán ez lehet, hogy átformálódik valami reálisabb dologba, és ismét saját tapasztalatból merítek: „olyan jó lenne ha csak egy-egy ilyen terméke lehetne minden egyes embernek ezen a Földön, hogy megtapasztalhassa, hogy mennyire számít az, ha valaki jól érzi magát a bőrében...”. Nahát, innen azért már inkább el lehet indulni, igaz?

A másik szakasz, amit igazán szeretnék kihangsúlyozni, pedig az, hogy három életre elegendő sminkre valóban senkinek nincs szüksége. Aki ennyit birtokol, jobb esetben szenvedélyes gyűjtő, rosszabb esetben vásárlásmániás (ami – és erre külön szeretném felhívni a figyelmet – igenis létező pszichológiai zavar, betegség), vagy netán ez a foglalkozása, ebből keresi meg a gyerkőcei uzsiravalóját. Azonban egyik esetben sem használja el önmagán a termékek felét sem, és ha egy kicsit is jóérzésű „guru”-val van dolgunk, ezt önként és dalolva be is ismeri. Viszont – ami a ti igazságérzeteteket birizgálja – jogos a kérdés: a sok kvázi elpazarolt pénzen mit nyer? Egy szobát, teli gyakorlatilag felesleges kacatokkal, amik ott romlanak majd meg? Egy YouTube kommentoldalt, teli utálkozó mondatokkal és dislikeokkal?
Nos, a válasz, mint mindig, a belső értékekben keresendő. Tehát felesleges püfölni a monitort és azon nyomban unsubscribe-olni, hiszen, ahogyan TheDinamano fogalmaz: „... a külseje kifogástalan, de nem látok benne semmi szépet”. Ami mégiscsak azt engedi sejtetni, hogy a 8 milliós sminkkészlettel rendelkező csajszimajszik kisugárzás, szerethető személyiség és valós önkép nélkül pontosan annyit érnek, amennyiért a jókedvet, türelmet és segítőkészséget árulják a plázában: semennyit.
Szóval, ha nektek otthon csak három szájfényetek és négy körömlakkotok van, aggodalomra semmi ok! Az előbb felsorolt termékek közül bármit megkaphattok egy kis idő és engergiabefektetéssel, de az értékek mindannyiunkban születésünktől fogva léteznek. Érdemes lenne inkább rájuk „költeni”.


Tehát, édeseim, igenis fel lehet háborodni azon, hogy kinek miért van mennyi, csak nem érdemes. Ha te is szeretnél magadnak valamiért valamennyit, biztos lehetsz benne – és én is az vagyok -, hogy meg fogod találni a módját! Hiszen a szépségápolás világa aztán főleg az álmok beteljesüléséről szól, és ehhez pusztán önmagadra, megingathatatlan önképre, és kitartásra van szükséged! 

Puszillak Titeket!

10 megjegyzés:

  1. Hello Brigi,

    köszi a választ. :))
    Ne legyen Benned irigység, inkább örülj, hogy Neked is van 1-2 luxusmárkás sminkcuccod. ;) Aztán majd ha dolgozni fogsz valahol, akkor gyűjtesz pénzt, és simán vehetsz többet is.

    Egyébként az amerikai fiatalok (gimisek) szinte mindegyike délutánonként az iskola után dolgozik valahol. Ez nálunk nincs így, max ha valaki a diákszövetkezeteken keresztül dolgozgat, de valljuk be, jócskán lehúzzák a diákokat, és kb hasznosabb lenne otthon ülni és nézni ki a fejedből, mintsem 4-500 Ft-os órabérért gürizni valahol. Sajnos…
    Sosem szoktam unsubscribe-olni a csajokat csak azért, mert nekik több van, mint nekem. A Föld másik felén egészen máshogy mennek a dolgok, mint itt. Ott a szülők is keresnek egy csomót, és nem sajnálnak 100 dollárt otthagyni hetente a MAC-ben, mert marad nekik bőven.

    Egyébként azért is jó ilyen videókat nézni, mert ez arra sarkallja a nézőit, hogy tanuljanak, hisz akkor lesz egy jó munkahelyük, és több pénzük ilyesfajta cuccokra.

    És azért is tökre felnézek Rád, Brigi, mert fél év után csináltál egy ilyen videót. Juicystar pl már kb 3-4 éve „guru”, és lehet, hogy nem is értené ezt a fajta hozzáállást, sajnos…

    Ja, és szerintem is bőven elég 3-4 szájfény ilyen fiatalon, mert ha majd megtehetitek, hogy többet vesztek, akkor sokkal inkább meg fogjátok becsülni, mintha most csak úgy az „égből pottyanna”. A guruknak szerintem már nem lehet örömet okozni ajándékokkal, hisz akkora az „ingerküszöbük”, hogy kb egy kisebb vagyon sem lenne elég azt megütni. :D

    Ja, és a pasik nem azt fogják nézni, hogy valakinek Chanel pirosító van-e az arcán, vagy Essence (azt sem tudják melyik mi:D), hanem a kisugárzást. ;))
    Ha láttok egy jó sminket, tuti Ti is meg tudjátok csinálni, ha van hasonló színű szemhéjfestéketek. ;)

    Mindent bele Brigi, csak keményen! :D
    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, és minden drága blogger fogadja meg Anikó tanácsait, mert tud a leányzó;) Puszillak

    VálaszTörlés
  3. Brigi!

    Nagyon tetszett ez a videó. A blogomon írtam is róla . Kiváncsian várom majd a többi bejegyzést is :D

    VálaszTörlés
  4. Tök jó, hogy a sok szuper sminkcucc mellett kitértél a belső értékekre is!:) Lelkesen követni fogom most már a blogod is!

    VálaszTörlés
  5. Köszi, hogy engem is idéztél! :)
    Abszolút egyet értek veled. Eleinte én is irígykedve figyeltem a sok room tour-t, meg a makeup kollekciókat, de aztán rájöttem, hogy nekem mennyivel több értékem van, mint az összes limitált szériás mac pirosító...
    Egyszer néztem temptalia "makeup collection" bemutatóját, és hüledeztem, hogy jóóóégezmennyipénzatyaúristen!!! erre odajön a férjem és azt mondja: "háát lehet hogy van egy rakat ilyen izéje (!!! :D) de hogy nem látszik rajta, az is tuti"... :)
    Ja és a pasik... :) A férjem azt szereti a legjobban, ha csak alapozó van rajtam, szempillaspirál, és vékony tusvonal... ennyi... Ja és utálja a piros körmöt, piros szájat... :D Szóval lányok tapasztalatból mondom, hogy a fiúk -akikért valljuk be ezt az egészet csináljuk, na meg persze kicsit magunkért is :P... - le se tojják, hogy milyen márka van az orcánkon... csak az összkép számít. Na meg persze ne hagyjuk magunkat bedarálni a divat által... Ahogy Brigi is ír, fel lehet háborodni, de fölösleges... kicsit az ember mögé kell nézni, és akkor meglátod, hogy oké-oké, egy szobányi überhiperhájend márkája de egyedül van, a youtube-nak él, kb, mert senki más nem foglalkozik vele a való életben... Persze itt is vannak kivételek, akiknek sok sminkcuccuk van, mégse úgy mutogatják, hogy nézdmimvanirígyvagymi? Pl Dorka, aki szinte zavarban volt, hogy most meg kell mutatni a cuccait, de érdekelte azokat, akik olvassák őt, ezért megtette :). Vagy pl TiffanyD, aki szintúgy épphogy kihúzta a fiókokat, és egy gyors pillantást vethettél csak a sok-sok cuccára. :)
    Nem pedig úgy, hogy diszizólllimitidedisön...

    VálaszTörlés
  6. Kedves Brigi!
    Én egy 37 éves lány vagyok két kisgyerekkel. Azért írom, hogy lány, mert abszolút annak érzem magam, és le is tagadhatok 10 évet legalább. Nyilván megmaradtam kicsit gyermekien ártatlannak, és amúgy is szeretek gyermekien lelkesedni, komolytalanul játszadozni. Kb. két héttel ezelőtt elemi erővel tört rám a vágy, hogy komolyabban sminkelni kezdjem magam. Sosem volt még alapozóm, korrektorom, púderem, pirosítom, hébe-hóba festegettem a szememet, spiráloztam, de semmi több. Most nagyon rákaptam, bújom a videókat a neten, beszereztem minden kelléket, és nagyon-nagyon élvezem. (Nem gondoltam volna, hogy a sminkelés know-how-ját ilyen jól el lehet sajátítani akár a neten keresztül is.) Így találtam rád is, és nagyon megtetszett, amit csinálsz és ahogy csinálod!!! És a személyed is egy igazi üde színfolt!
    Az egész egyébként azt hiszem egy Lisa Eldridge videóval kezdődött számomra, véletlenül akadtam rá a sminkkel.com oldal révén, és teljesen el vagyok ájulva az egyszerűségétől és szépségétől. Ismered?
    Maradj ilyen szép, okos, kedves és üde, mert nagy szükségünk van nekünk erre manapság!
    Örülnék, ha írnál kicsit magadról a blogodban, hány éves vagy, mit tanulsz, mit dolgozol stb.
    Biztosan jövök majd kérdezni sminkügyben, egyelőre még próbálgatom, tanulgatom, mi áll nekem jól, hogyan érzem magam jól.
    Ismeretlenül is puszillak, ha nem haragszol, de hát te is mindig ilyen kedvesen köszönsz el az olvasóidtól, nézőidtől.
    Jó bulizást és B.U.É.K.!
    Sára

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Nem olyan rég kattantam rá Youtube-on az olyan jellegű videókra mint a tiéd. Biztos, hogy én vagyok a kétezredik aki leírja , de nagyon örülök, hogy a magyar lányok közül egyre többen vállalkoznak erre, hiszen én teljesen beleszerettem ezekbe a vidikbe.
    Egyrészt azért mert ugye mint te is leírtad , megtudhatom , hogy mire érdemes kiadni pénzt és mire nem :) Márpedig ez szerintem hatalmas segítség .Másrészt így megismerhetek olyan divatos és valódi egyéniséggel rendelkező embereket mint te . Komolyan ( ez nem puncsolás) rendkívül szimpatikus vagy számomra. Valamint így ahogy olvaslak kedves és segítőkész is lehetsz. Te nem kérkedésből csinálod ezt az egészet ( bár engem az sem zavarna , hisz mindenki azt teszi ami jól esik neki ) ,hanem azért, hogy segíts nekünk ,,divatőrülteknek", hogy jobban megismerhessünk bizonyos termékeket , technikákat stb.
    A videóidhoz és a bloghoz gratulálok , remélem még sok ilyennel megörvendeztetsz minket.
    Imádlak és sok puszi♥

    VálaszTörlés
  8. Kedves Sára és kedves Szélkisasszony!

    Megtennétek nekem, hogy elkülditek az e-mail címeteket?
    Nagyons szívesen válaszolnék mindkettőtöknek privátban!
    Itt az enyém: brigizsofi@gmail.com

    Puszillak Titeket, és nagyon köszönöm az elismerő szavakat!

    VálaszTörlés
  9. :) Az enyém : lora4444@citromail.hu
    Puszi :D

    VálaszTörlés
  10. Szia!

    Csatlakozom az előttem szólókhoz, a videóid nagyon jók, és ez a videó pedig teljesen egyezik a véleményemmel.
    Én egy nagyobb palettára ruháztam be amiben szinte minden szín megtalálható, vagy kikeverhető, mit ne mondjak hívogató, hogy megint újat és újat vegyen az ember, de ilyenkor rájövök, hogy minek, már van egy ilyen:)) De ez szerintem egy női gén része, vagy csak egy hiánypótlási eszköz:)
    Várom az új bejegyzéseket vidiket.
    Még egyszer köszönöm!!

    Üdv:
    Zsóka

    U.I.: És csak így tovább, a világ még nem elveszett és túl anyaginasodott ha még vannak ilyen emberek mint te és a korábban postolók

    VálaszTörlés